موسسه طیبات
موسسه تحقیقات و آموزش فقه اقتصادی

جلسه اعضای مؤسسه با مدیر حوزه‌های علمیه

اعضای مؤسسه فقه اقتصادی طیبات در معیت آیت الله سید عبدالهادی شاهرودی با مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله اعرافی جلسه‌ای پیرامون فعالیت‌های این مؤسسه برگزار کردند.

در این جلسه که در روز دوشنبه مورخه ۹۷/۰۷/۳۰ در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه قم برگزار گردید، ابتدا آیت الله سیّد عبدالهادی شاهرودی نماینده خبرگان رهبری و عضو هیئت امنای مؤسسه به معرفی اجمالی مؤسسه پرداختند. سپس حجه الاسلام و المسلمین جواد عبادی مدیر مؤسسه به تفصیل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مؤسسه در حوزه فقه اقتصادی پرداخته و دغدغه‌های خود درباره چالش‌های نظام بانکداری کشور را بیان نمودند. و به خلاء موجود در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه در زمینه فقه اقتصادی اشاره نموده و آمادگی مؤسسه طیبات را در زمینه تهیه محتوا و برگزاری آموزشی برای طلاب سطح و سطوح عالی و اساتید حوزه در جهت غنای مباحث فقه معاملات موجود در متون آموزشی حوزه (باب متاجر لمعه، مکاسب شیخ انصاری و …) اعلام نمودند.

در ادامه آیت الله اعرافی با توجه به ظرفیت‌های حوزه و تحولات رو به گسترش آن، ورود حوزه علمیه و اساتید مختصص در علوم اقتصادی در این زمینه را بسیار ضروری دانستند. و در پایان ایشان ضمن قول همکاری و حمایت حوزه از مؤسسه دستور به پیگیری تفاهم‌نامه‌های سابق میان حوزه و مؤسسه دادند.

تصاویر جلسه